|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
|
Autor |
Zpráva |
Indy
Svobodník
Registrován: 08 kvě 2011, 15:34 Příspěvky: 4
|
Problém s motorem
Ahoj kluci, mam M4 se 150 brkem, vysokozátěžový kola systema, nbu systema, kola vypodložkovaný dobře, motor systema, lipol 11.1 v 2200mAh 25c, a stačí když chviličku střílim a motor se hned začne zahřívat, ale poměrně dost, že to hodně hřeje i přes rukavici. To není ale hlavní problém, chápu, že s touhle zátěží se motor prostě zahřeje, ale když jsem ho ted vytáhnul, tak je celej očouzenej a smrdí spáleně, strčil jsem ho proto do destilky a nechat asi 5 minut točit, co se vyplavilo sraček bych nikdy nevěřil, promáznul jsem ho a strčil zase do kvéra. Chod se trochu zkultivoval, ale ne na dlouho. To zahřejvání se děje tak poslední 2 měsíce, před tim nikdy tolik nehřál, takže si myslim, že budou spálený uhlíky, nebo tak něco, máte s tim někdo zkušenosti, popřípadně s výměnou? Pokles výkonu jsem u motoru nezaznamenal před a po projevením problému s teplotou spálenym "práškem" na motoru.
|
17 črc 2011, 09:47 |
|
|
|
Mansuet
Plukovník
Registrován: 28 zář 2008, 19:28 Příspěvky: 825 Bydliště: Česká Lípa
|
Re: Problém s motorem
Ten prášek to jsou právě zbytky uhlíků. Jednoduše motor vyndej, sundej z něj ty dvě přítlačné pružinky a uhlíky vytáhni ven. Uvidíš jestli nejsou sjeté. Další věc - zkontroluj jestli neodchází komutátor na motorku, tzn. jestli do něj uhlíky pomalu nevypalují žlábek. Pokud ano, jedná se o poměrně závažný problém který musíš řešit, jinak skončí tak že motor dojezdil. To máš Magnuma nebo obyč?
EDIT: Domnívám se, že zahřívání je způsobené úbytkem plochy uhlík vs. komutátor (zasviněná, spálená měď, sežehnutý uhlík = větší odpor = víc tepla). Co si budeme povídat, 11.1 voltové baterky jsou prostě ohromná zátěž.
_________________ 22nd SAS Rgt. A Sqn. Mobility troop - servisuji už jen M4/M16 a klony
|
17 črc 2011, 19:53 |
|
|
|
CrazyMurder
Štábní praporčík
Registrován: 22 dub 2010, 12:49 Příspěvky: 176 Bydliště: Cheb
|
Re: Problém s motorem
Chudák motor.Teď nám na tak vysokým napětí odešel motor systema atoz,byl na M120 a na 12v nimh baterii a prdlo jedno vinutí.Bude to v uhlíkách ten tvůj problém.
|
17 črc 2011, 20:37 |
|
|
|
Indy
Svobodník
Registrován: 08 kvě 2011, 15:34 Příspěvky: 4
|
Re: Problém s motorem
Díky za rady, juknu na to a napíšu, jak to vypadá. Už mě tyhle sračky motory nebaví, to je samej uhlík a stejnosměrnej krám a ještě k tomu jsou předražený jak kráva za tyhle ceny se prodávaj u rc modelů už střídáky a to jsou jiný kafe motory. Už aby někdo vymyslel střídavej motor do kvéra, to bude nejvíc libovka...
|
18 črc 2011, 23:31 |
|
|
|
Mansuet
Plukovník
Registrován: 28 zář 2008, 19:28 Příspěvky: 825 Bydliště: Česká Lípa
|
Re: Problém s motorem
No ono stačí používat adekvátní motor pro konkrétní pružinu a k tomu adekvátní baterii. M150 jsme dříve tahali 9.6V baterií a vždycky to stačilo, dneska tahám svůj kvél lipolkou 7.4V protože vím že pětiampérhodinovou jedenáctkou co má vybíjecí proud 30C to odjebu.
Nezlobte se na mě, ale superzátěžovej motor na M120 a 12V baterie... to snad radši ani nechci komentovat.
_________________ 22nd SAS Rgt. A Sqn. Mobility troop - servisuji už jen M4/M16 a klony
|
22 črc 2011, 13:53 |
|
|
|
Mansuet
Plukovník
Registrován: 28 zář 2008, 19:28 Příspěvky: 825 Bydliště: Česká Lípa
|
Re: Problém s motorem
Střídavé se tu už řešily, dle mého názoru je pro naše airsoftové použití stejnosměrný motor zatím favorit. Systema se svým PTW nadělila zbrani slušnou dávku elektroniky, a přesto po žádném střídavém motoru nesáhli... asi měli důvod.
_________________ 22nd SAS Rgt. A Sqn. Mobility troop - servisuji už jen M4/M16 a klony
|
22 črc 2011, 20:57 |
|
|
|
Indy
Svobodník
Registrován: 08 kvě 2011, 15:34 Příspěvky: 4
|
Re: Problém s motorem
No, třeba důvod měli, nebo na to nemysleli, to už je jedno, k tomu zdroji střídavýho napětí, tak i lipolka je zdroj střídavýho napětí, na co ti bude za sebou tahat kabel do zásuvky... a k tomu upgrade, nevidim důvod proč bych v kvéru nemoh mít 150 brko. Chápu že jsou místa, kam člověk přijede se 130 a už je to šmejd bezohlednej, ale zase na druhou stranu jsou místa jako protektor kde jsou lidi s kalachama, dlouhejma hlavněma a 150 je u nich to nejnižší. A ano, už jsem to se 150 dostal, v teamu to máme téměř všichni a když nejsi slečinka, tak je to naprosto v pohodě...
|
01 srp 2011, 19:51 |
|
|
|
Mansuet
Plukovník
Registrován: 28 zář 2008, 19:28 Příspěvky: 825 Bydliště: Česká Lípa
|
Re: Problém s motorem
Lipolka je zdroj stejnosměrného PROUDU, žádné střídavé napětí z ní nedostaneš... Při rozběhu asynchronního motoru má onen ohromný odběr proudu, víc se o tuto problematiku zajímej a prostuduj a zjistíš že modelářský motor by ti byl k prdu. Mimo jiné potřebuješ velký kroutící moment už na první otáčce. Bylo by potřeba vymyslet nějakým způsobem odlišnou konstrukci a řídící elektroniku. (doufám že už to někdo nemá na papíře a za měsíc to půjde do sériové výroby, to bych byl za blba ) Upgrade bych už neřešil, co člověk to názor.
_________________ 22nd SAS Rgt. A Sqn. Mobility troop - servisuji už jen M4/M16 a klony
|
04 srp 2011, 19:23 |
|
|
|
Indy
Svobodník
Registrován: 08 kvě 2011, 15:34 Příspěvky: 4
|
Re: Problém s motorem
S tou lipolkou jsem to blbě napsal, myslel jsem, že může být zdrojem střídavého napětí, tohle se dá vyřešit uplně jednoduše, modeláři ho mají díky regulátoru otáček který k tomu taky slouží, ale v as by to bylo asi na hovno štelovat si otáčky. Neřikej mi, že na trhu neni jedinej střídák kterej má vysokej kroutící moment u rc aut jich je tři zadky sám s rc autama taky jezdim. Tim neřikam, že bych chtěl narvat motor z rc auta do kvéra, to asi nepůjde, jde o to, že asi neni takovej problém ho vyrobit, jako spíš to že by se lidem moc nelíbilo, že před baterkou budou muset ještě zapojit nějakou "krabičku", proto se to do as asi ještě nedostalo, ale troufnu si říct, že to dřív nebo pozdějš přijde...
|
05 srp 2011, 15:54 |
|
|
|
vojtka
Plukovník
Registrován: 14 pro 2008, 13:46 Příspěvky: 1073 Bydliště: NJ
|
Re: Problém s motorem
stříďák v kvéru se už řešil, dokonce to měla udělat nějaká firma přes ty motorky, a skončilo to nijak, prostě to asi nepůjde jinak už by to dávno bylo. motory s komutátorem mají svoje vlastnosti díky kterým se hodí pro naše účely
_________________ moje elektro-kolo http://senovnavyseals.rajce.idnes.cz/elektro-kolo/
|
06 srp 2011, 05:06 |
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz
Kontakt: info(zavinac)airsoft-forum.cz
|
|